2012. szeptember 24., hétfő

A baby-boom generáció

A hetvenes évekre fontos fogyasztói csoporttá vált a háború után született nemzedék (az un. baby-boom generáció). Igényeik, vágyaik teljesen eltértek a szüleikétől. A Sharp által elvégzett felmérések szerint a társadalom ezen csoportjának vásárlásait a célszerűség mellett az esztétikum, a kényelmi funkciók sokfélesége, az újszerű design és a színek iránti vágy is jellemezte. Egyszerűbben megfogalmazva olyan termékeket kerestek, amelyek tetszettek nekik. A Sharp megértette ezt az igényt, aminek az eredménye egy csomó új, innovatív berendezés lett.
A hagyományos termékcsoportok is ráncfelvarráson mentek keresztül. Olyan ötletes fejlesztéseket kaptak, amivel meg lehetett különböztetni őket a versenytársak tucat áruitól. Újszerű marketing stratégia volt ez abban az időben. Nagyszerű példa rá a a háromajtós hűtő-fagyasztó szekrény, amelybe egy külön növényi rekeszt tettek és a 3 egység hőmérsékletét külön lehetett szabályozni. Vagy ide sorolhatjuk a család második színes tv-jének szánt modellt, amely kis helyet foglalt, de 16 colos képernyője mégis elegendő méretű volt. 

Kisméretű Sharp színes tv 16C-681S

Persze teljesen újszerű dolgok is születtek. A számológépeknél tapasztalható miniatürizálást ismerve csak idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg egy bankkártya méretű készülék. 1977-ben a Sharp bemutatta a világ első ilyen, érintő billentyűs elektronikus számológépét, mely mindössze 5 mm vastag volt. Ezzel a gomb kialakítású billentyűzet egyeduralma véget ért.

számológép érintő billentyűzettel
EL8130 számológép érintő billentyűzettel
 
A sort folytathatjuk a "kép a képben" kialakítású televízióval, mellyel egyszerre két csatornát lehetett nézni, vagy a sztereo rádiómagnóval. Ezeket a termékeket öröm volt használni, mert egyéniségük volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése